Miksi yleensä pyörii jos ei myyjä/ostajat kohtaa

Yleinen keskustelu

Miksi yleensä pyörii jos ei myyjä/ostajat kohtaa

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 22.03.2016 20:13

Johan (repino) reijo pinomäki ihmetteli asiaa. Uskon repinoa ja täällä vois noita kauppoja/vaihtokauppoja olla enemmänkin. Rivien välistä kun lukee juuri kukaan ei halua auttaa toisia saamaan idänihme käyntiin saati liikkeelle tai ovat sokeita. minullakin on 1300:seen männänrengas-sarja. Näinkuin tämä pihtaaminen jatkuu niin eihän porukkaa saad liikkeelle. Minusta tuntuu että laitan kaiken 408:sin paaliin samoiten 1300:sataset paaliin. niin paljon vituttaa. Mulla on tavaraa nurkat täys, eukko jäkättää ja lopetan enskuun aikana jäkättämisen aiheen, romumiehelle soitto. Ei enää murheita, paalissa ovat nyt.
Viimeksi muokannut jarkka65 päivämäärä 20.01.2018 18:51, muokattu yhteensä 4 kertaa
jarkka65

Re: Miksi yleensä pyörii jos ei myyjä/ostajat kohtaa

ViestiKirjoittaja idänihme » 23.03.2016 15:24

Hyvä kommentti!
Olen toistuvasti yllyttänyt Mosse-lehdessäkin täman palstan käyttöön. Ehkäpä eivät vain ole porukat tottuneet netin käyttöön...
Juuri lähti Mosse-lehti eilen postiin. Älä nyt kuitenkaan heitä hukkaan osiasi...vielä. Sama pulma on minullakin. Tarrtis saada tilaa. Välillä olen ajatellut, että roskiin vaan taikka romuttajalle, mutta olen kuitenkin pitänyt osat tallella. Aina vähän kerrallaan jotakin menee. Olen ajatellut sellaistakin vanhanaikaista konstia, että pyytäisin vaikkapa sähköpostiini myytävien osien listan, tekisin niistä paperisen yhettenvedon ja lähettäisin mossekerholaisille lehden tapaan ja kerhon laskuun. Olisiko mitään mieltä moisessa?
Ihmetteleepi Reijo "Mosse-Repin" Pinomäki, Mossekerhon vetojuhta
P.S.
Minulle kannattaa aina ilmoittaa ylimääräisistä osista tai osien puutteesta: Minulle soitellaan aika paljon osa-asioissa, ja parhaani mukaan olen yrittänyt olla tietopankkina niin osto- kuin myyntisuuntaankin. Ihan sillä innolla, minkä lähtemätön konehulluus saa aikaan.
Pidetäänpä yhteyttä! Uudet yhteystietoni ovat Mosselehdessä, jonka posti pikapuoliin tuo.
idänihme

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 23.03.2016 16:51

Just noin se menee, mm kaverillani oli "säilössä" 3 kpl skandinavioita. Niistä olisi saanut 2 ehjää, kun kiinnostuin skandinavioista, soitin kaverilleni ja kysyin niiden hintaa vastaus oli, olisit soittanut kuukautta ennen, romumies oli hakenut ne pois kaksiviikkoa aikaisemmin. No mulla oli mosse vm 66 ja 1300m 74 Kauppasin niitä ei ollut kenelläkään kiinnostusta. Vaimo rupesi jäkättää niistä, purin ovet ikkunat ja luukut ja lokasuojat näistä kahdesta, romumies vei tekniikat ja korit. Sitten vaimo kysyi missä autot on vastasin että romumies vei ne. Hullu olishan niistä saanut varmaan 50e kappale. Siten kun kevät tuli alkoi puhelimet soida, eiks sulla ollut ne kaks mossee, vastasin että oli. Nyt on vähän myöhäistä ne on paaleina, voi hemmetti olisin maksanut niistä 500kpl, onneksi otin myös valot, puskurit laturit jne pois. Ajattelin että nyt hyvä kiertämään ja niinhän siinä kävi että yksi mossemies osti melkein kaiken. Kysyin mitä maksat, tarjosi 500e selvä tehdään kaupat. Uskoisin että osat menivät hyvään tarpeeseen ja mahdollisesti on jo teillä. Ostin elite vm 77 siihen olisin tarvinnut uuden tuulilasin, verhoiluosat jne. Jouduin siis metsästelemään osia, kävi tuuri, ostin yhdeltä mossemieheltä 2 kpl ehjiä kilvettömiä 1500:satasia. Taas alkoi jäkätys, pitikö raahata taas noita romuja tänne. Suutuin ja möin ne pois. Nyt olen ostanut tamblerilta osia ja nyt on ongelmana auto ei liiku siitä hajos jarrujen pääsylinteri, olen metsästänyt sitä vaikka mistä ei saa edes korjaus-sarjaa. Nyt tuntuu siltä ettei kukaan halua ottaa kantaa eikä myydä mitään. Mulla on siitä vm 66 de luksesta keulan osat jäljellä, kyllähän ottajia olis vaan kun ei haluta maksaa mitään, onko muka kallis paketti valot+ kehykset kaikki kromiosat 40e. Siis nimellinen hinta, jos tietäisin jonkun persaukisen niin vaikka lahjottaisin ne osat.
Viimeksi muokannut jarkka65 päivämäärä 13.06.2017 5:00, muokattu yhteensä 1 kerran
jarkka65

ViestiKirjoittaja idänihme » 02.04.2016 8:34

Tätä se tuppaa olemaan. On hankalaa varastoida varmuuden vuoksi. Tilaa ei niin ole. Mulla oli 25 vuotta vintissä vähän ruostevikainen 407 puskuri. Kyllästyneenä ajattelin viedä romunkeräykseen muun roinan mukana. Juuri kun olin heittämässä puskuria peräkärryyn, puhelin soi: - Ei sulla sattuis olemaan 407:n puskuria? Vaikka vähän ruostepilkkujakin, kunhan on kolhimaton!... Vastasin, että tottahan kai menestyvällä perheellä nyt pitää yksi Mossen puskuri olla! No, niin menei sekin osa hyvään tarpeeseen viime hetkellä. Ei pitäis heittää koskaan mitään pois, mutta minkäs teet.
Mobilisti -lehden K.L. Bremer on toistuvasti kirjoittanut aiheesta. Olisi joku paikka, mihin voisi viedä hankalasti säilytettäviä suuria osia. Jokin romuvaraston tapainen,"mobiiliautohajottamo", jonne voisi viedä ja josta hakea osia. Arvottoman tuntuinen joutilas "romu" voi olla jonkun projektissa korvaamaton tärkeä varaosa. On tietysti utopiaa, että sellaista saataisiin aikaan. Varastoinnista ja ylläpidosta koituu kuluja, joita harva ymmärtää: " Ekkais sää kuvittele tommosesta romusta tommosta hintaa saavas. Romukauppakan maksa kun jonkun sentin kilolta. Yritäksää hyätyä jotenki?" Onneksi meidän Mosseharrastajien joukossakin on kuitenkin sellaisia, joilla on tiloja kaikenlaisen Mosse-kamankin säilyttämiseen. Usein ajattelee, että yhteinen harrastus tarkoittaa yhteisiä kulujakin. Monesti se niin meneekin. Onneksi tämä kaikki on vapaaehtoista. Tämän täytyy olla hianoo, kun harrastajia riittää, vaikkei ketään siihen pakoteta. Miättii kakskytviisvuatta Mossekerhon veturina askarrellut Repino, idänihme.
idänihme

Paluu Yleistä