Sivu 1/1

Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 02.12.2013 19:09
Kirjoittaja akaankansi
Tervehdys vain kaikille autoharrastajille.

Suoritan pirkanmaalla Akaassa sylinterikansien porttaustyötä sekä pienimuotoista hitsaus- ja sorvaustoimintaa. Kokemusta löytyy myös itäautojen kansista. Yhteystietoja ja hintoja voi tutkailla kotisivuilta osoitteesta: http://www.akaankansi.suntuubi.com

Kysymyksiä ja uteluita saa vapaasti esittää, hinta-tiedustelut mieluiten yv / sähköposti / puhelin.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 06.12.2013 19:30
Kirjoittaja Niko82
Moro. Mulla on kaksi mossen kantta. Vakio ja toinen jota itse on tullu aikoinaan ropellettua. Ihan vertailu mielessä vois kokeilla onko siitäollu haittaa vai hyötyä. Tekeekö se sitten 60€ jos kummankin virtaukset mittaa?

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 08.12.2013 11:39
Kirjoittaja akaankansi
Niko82 kirjoitti:Tekeekö se sitten 60€ jos kummankin virtaukset mittaa?


Näinhän se menee, jos ei muuta tehdä.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 10.12.2013 14:30
Kirjoittaja FH-234
Moi

Kun te kansia olette irroitelleet, niin varmaan tiedätte, mistä saa kannen tiivisteitä? Mulla on koneprojektina 407. Koitan pitää sen kasassa enkä uskalla purkaa, ennekuin tiedän, että saan tilpehöörit kasausta varten. :?: Olen menossa joulun alla Pietariin. Pietarin Retrodetalista saa 408 kannen tiivisteen. Sopiiko se 407:aan? Ei ainakaan retrodetalin tietojen mukaan. Myykö joku Suomessa?

Tapio

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 10.12.2013 15:16
Kirjoittaja idänihme
Kaikkiin 1360-kuutioisiin Mossen koneisiin sopii sama kansipahvi. Siis 403, 407, 408. Ehdottoman varmasti. Asentaessa pitää muistaa panna tiiviste niin päin, että ylimääräinen reikä on vesipumpun puoleisessa päässä. Minulla on muutama joutilas tiiviste. Soita puh 0400 902 589. - Edellisen kirjoitettuani katselin Retrodetalin sivuja. Kun kerran menet Pietariin, kannattaa tuoda nippu noita kannentiivisteitä. Aina heikommin niitä on saatavissa. Retrodetalin hinta ( 200 rbl )on sillä lailla kohtuullinen, ettei minun kannata myydä Kauplus Volgasta Tallinnasta omaa autoani varten varmuuden vuoksi tuomiani tiivisteitä!

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 10.12.2013 16:16
Kirjoittaja FH-234
Moi

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Täytyy tehdä kunnon lista tarvittavista tavaroista. En ole moottoripuolen ammattimies. Teetkö koko koneen uusiksi, jos tuon kampiakselin laakerisuikaleet, venttiilit. stefat jne -- tarvittavat tavarat ?

Tapio

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 10.12.2013 18:51
Kirjoittaja idänihme
Nykyinen verstaani on vaihtolämpöinen. Lämpötila riippuu siis ulkoilman lämpötilasta. Eipä siellä talviaikana oikein mitään viitsi tehdä.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 04.08.2014 21:31
Kirjoittaja akaankansi
Nyt pystyy tekemään myös pienehköjä jyrsintöitä, kansitasoja ei kykene madaltamaan mutta kaikkea sitä pienempää.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 04.02.2015 22:38
Kirjoittaja akaankansi
Jatkossa yli 250€ tilaukset mahdollista hoitaa osamaksulla.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 18.03.2015 2:11
Kirjoittaja akaankansi
Palautteen pohjalta hinnastoa jälleen hieman ruuvattu. Mielipiteitä ja palautetta toivotaan jatkossa samalla tavalla kuin tähän asti!

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 29.07.2015 19:36
Kirjoittaja akaankansi
Hinnastoon lisätty uusia ominaisuuksia.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 10.09.2015 17:03
Kirjoittaja akaankansi
Jatkossa kannen oikaisu ja osien pesu mahdollista.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 03.10.2015 0:37
Kirjoittaja akaankansi
Loppu vuoden ajan (2015) kaikkiin porttaustöihin seetien työstö -50% (R-seeti tai 3-kulma).

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 21.03.2016 22:02
Kirjoittaja jarkka65
Tein aikanaan jokkis mossen kulkupeli. Tein kaiken niinkuin piti kannen madallusta, porasin yhteen irralliseen mäntään reijän tuossa kupumännässä on 12mm tavaraa joten moottori kesti sen imusarjan laitto ja siihen sovikepala ja 2x45 delortot ja peltipakosarja ja nokka-akseli, venttilivälykset olivat oikeat. olin äijää kun peittosin escortit ja ooppelit, siihen se äijyys loppukin ei kestäneet keinuvivut kaksilla jousilla venttiilit pelaa. Pari vuotta rassasin kunnes auto meni kaupaksi. Onhan mulla nyttenkin mosse 1500 oikea helmi siviiliauto. Kilpuriautoksi sen moottori ei kestä.

Re: Sylinterikansien porttausta

ViestiLähetetty: 27.08.2016 7:19
Kirjoittaja akaankansi
Nyt valikoimassa myös Tig-hitsaus vaihtovirtakoneella (AC/DC): Alumiini, rosteri, teräs...