mossen rekisteröinti katsastus

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja Mosse1982 » 27.05.2014 18:01

Tervehdys!

Nyt vihdoin ja viimein sain vietyä mossen konttorille ja huonostihan siinä kävi!

Kuskin puolella lattiassa pari reikää ja etupäässä ylätukivarren "palkki" läpi mätä
Ja suurin ongelma on se että päästöt ylittyivät aikas reilusti
Happiarvo saa olla maksimissaan 5 ja mosse päästi lukemat hiukan vajaa 9 asti!!

Onko jotain yleistä ohjetta miten saisi kohdalleen muuten kuin kaasarista koska ei ole erillistä säätöruuvia
Kaasarin kyljessä
Kuumaksi ajo juuri ennen mittausta , sinolia tankkiin, venttiilien säätö
Ovat neuvoja joita olen saanut tähän asti!

Olisin kiitollinen kaikista tiedoista että saataisiin mosse vihdoin liikenteeseen

Petri
0442601558 / phietala24@gmail.com
Mosse1982
 
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2012 21:50
Paikkakunta: Turku

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja gte83 » 27.05.2014 20:46

Ensin tutkisin pakoputken, pieni vuoto pakosarjan lähettyvillä sekoittaa arvot.
Tai sitten imuvuoto toinen vaihtoehto.
Paljonkos oli muut arvot mittauksessa?
- Москвич 401 -55
- Opel Manta B GT/E -83
- Kawasaki Zephyr 1100 -94
Avatar
gte83
 
Viestit: 27
Liittynyt: 25.01.2014 20:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja Mosse1982 » 27.05.2014 23:27

se toinen arvo jaka saa olla 1000 meinasi sekin ylittyä mutta lopulta kaikki muut tosiaan hylky rajan alle... ei oo niitä lappuja just tässä ni en muista ulkoa

putki vuotaa hiukan noin puolestavälistä autoa liitoksen kohdalta en vaan olis uskonu et vaikuttais niin paljon !
Mosse1982
 
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2012 21:50
Paikkakunta: Turku

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja gte83 » 28.05.2014 16:59

Joo, siinähän se syy todennäköisesti sitten on...
Ja tuo 1000 on HC raja-arvo, eli palamattomat pakokaasut ja siihen vaikuttaa mm. huono sytytys, imu/pako vuoto, kulunut nokka.
- Москвич 401 -55
- Opel Manta B GT/E -83
- Kawasaki Zephyr 1100 -94
Avatar
gte83
 
Viestit: 27
Liittynyt: 25.01.2014 20:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja monseur mosse » 29.05.2014 14:34

Kannattaa tutkia koko pakoputki. Mulla oli joskus jossain vehkeessä pakoputki rikki taka-akselin ylityksen paikkeilta, mikä vaikutti tohon happiarvoon melkoisesti.
monseur mosse
 
Viestit: 224
Liittynyt: 09.07.2009 19:34
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja Mosse1982 » 29.05.2014 23:08

Okei kiitos tiedosta. .. tarvii ruveta remonttia tekemään kun se palkki jossa ylätukivarren pultti on kiinni on poikki tarvii siis tiputtaa akseli alas ja nostaa konetta että pääsee hitsaamaan...

Mites tänne lisätään kuvia? Vois parit tilanne kuvat laittaa!
Mosse1982
 
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2012 21:50
Paikkakunta: Turku

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja monseur mosse » 30.05.2014 8:42

monseur mosse
 
Viestit: 224
Liittynyt: 09.07.2009 19:34
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja Mosse1982 » 17.06.2014 13:46

Onko jotain vaihtoehtoista kaasaria mosseen alkuperäisen tilalle? Tuplakurkkuinen weeberi?? Ja mistä sellasen sais edullisesti? ?
Mosse1982
 
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2012 21:50
Paikkakunta: Turku

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja gte83 » 18.06.2014 17:18

Siitä valitsemaan: http://www.freetechnics.fi/

Liike on Kaarinassa joten melko lähellä ilmeisesti?
Ja palvelukin tuntui pelaavan, kun aikoinaan jotain tuplakaasareita tuolta ostettiin....
- Москвич 401 -55
- Opel Manta B GT/E -83
- Kawasaki Zephyr 1100 -94
Avatar
gte83
 
Viestit: 27
Liittynyt: 25.01.2014 20:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja Mosse1982 » 19.06.2014 23:28

Kaikelaisten ongelmien jälkeen on mosse kilvissä vihdoin ja viimein! !

Venttiilit kun säädettin on nostajaien välissä sellaset sormen pään kokoiset "kupit" ja kysymys kuuluu mistä niitä saisi ainakin kaksi kappaletta meinaan tuulilasin päästä puuttui molemmilta puolilta kokonaan eli mistä niitä saisi tilattua vai sattuu ko jollain olemaan niitä ylimääräisinä??
Nyt on säädetty ilman kuppeja mutta en usko että on kauheen hyvä idea pitkässä juoksussa? joku tarkoitus niillä varmaan on ku siellä ovat? Mutta eipähän nakuta enää! Oli aikas reilusti välystä!
Mosse1982
 
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2012 21:50
Paikkakunta: Turku

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja FH-234 » 13.07.2014 20:45

Moi

En ole kuullutkaan, että venttilit toimisivat ilman kuppeja. Kuppi keskittää nostotangon sen pojaan. Luulisi tangon pyörivän alapäässä kuin puolukka ....... Multa löytyy kyllä kuppeja vanhoista koneista. Ongelma on, että ne pitää ensin irrottaa. Yleensä kone jumittaa juuri kiinnijuuttuneista kupeista. Laita osoite sähköpostiin tuominta@elisanet.fi niin laitan kupit tulemaan. Ei maksa mitään, kunhan saan ne vaan irti sovinnolla.

Tapio
FH-234
 
Viestit: 10
Liittynyt: 24.11.2013 13:49

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja idänihme » 15.07.2014 12:33

Sitä vaan, että tarkoitatko todella nokka-akselin ja nostotangon välissä olevaa venttiilinnostajan kuppia, vai ventiilin päässä olevaa irrallista hattua? Hiukan hirvittää, mitä tapahtuu, jos nostotanko on suoraan nokka-akselin nostettavana ilman ohjuria suuressa reiässä! Kokemus on muuten osoittanut, että jos kansiremontin yhteydessä, tai muutoinkin , nostat tankoja ylös, käy helposti niin, että nostin nousee reiästään mukana. Pitää nostaa tanko hitaasti, pyörittäen sitä samalla ympäri. Nostimen pohjalla oleva öljy saattaa pitää tankoa kiinni nostimen pohjassa, ja niin nostin nousee mukana.
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia

Re: mossen rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja idänihme » 17.07.2014 8:59

Jos tarvitset niitä venttilien päissä olevia teräshattuja, joita ilmankin venttiilit saa toki pelaamaan, saat tarvitsemasi. Löysin sellaisia laatikoistani pari kappaletta. Teräspää on tarkoitettu suojaamaan venttiilinvarren päätä kulumiselta. Soita 0400 902 589
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia


Paluu Remonttipalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron