Starttauttaa seisomisen jälkeen

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

Starttauttaa seisomisen jälkeen

ViestiKirjoittaja mahannus » 25.03.2016 7:42

Museovanhus 407 starttauttaa piiiitkään aina kun seisoo muutaman päivän, saman päivän ajoilla lähtee heti pikku avaimeen koskemisella.
Valuttaa kai bensat kaasarista takaisin tankkiin? Tai jonnekkin ne häipyy, mikä ois apu ongelmaan?
-Matti
mahannus

Re: Starttauttaa seisomisen jälkeen

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 25.03.2016 17:02

bensapumpun vaihto. 1300:sen. Tamplerilta saat varmaankin pumpun.
jarkka65

ViestiKirjoittaja mahannus » 29.03.2016 11:25

Tein testin ja kaadoin suoraan kurkkuun bensiiniä niin hörähti heti kerrasta tulille, eli vika oletettavasti on muualla kuin kaasarissa?
Pitää käydä tänään vielä katsomassa ja koittamassa päivän seisomisen jälkeen mitä sanoo, ja tuleeko kaasarin tyhjennytpropusta avattaessa bensaa, aikaisemmin kun koitin uimurikammiosta ei tullut bensaa, minne ihmeeseen se sieltä vois karata tai vuotaa?
-Matti
mahannus

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 14.04.2016 19:05

Minulla oli 1500:tasessa sama ongelma. Kun vaihdoin bensapumpun niin oireet hävisivät. Uusi pumppu maksoi 40e ei paha sillä paketissa on myös tiivisteet. On myös

- näin jos kärjet tulpat, ja saa bensiiniä auto lähtee mukisematta veivillä käyntiin.
jarkka65

ViestiKirjoittaja mahannus » 15.04.2016 11:19

Vika korjaantu, oletettavasti kaasarissa oli se alempi kenollaan oleva tyhjennysproppu sen verran löysällä että päästi niin sievästi bensiiniä läpi ettei sitä meinannut huomata, siihen uus kuparitiiviste ja kiristys > starttaa kuin palmun alta nytten
-Matti
mahannus

ViestiKirjoittaja Elite72 » 15.04.2016 12:33

Vanhemmissa 1500 m on kaasarissa lasisilmä josta näkee bensamäärän kaasarissa.T.Japi
Elite72

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 08.02.2017 17:15

mahannus kirjoitti:Vika korjaantu, oletettavasti kaasarissa oli se alempi kenollaan oleva tyhjennysproppu sen verran löysällä että päästi niin sievästi bensiiniä läpi ettei sitä meinannut huomata, siihen uus kuparitiiviste ja kiristys > starttaa kuin palmun alta nytten

Mulla on ( alkuperäinen lasisilmä kaasari ) Auto vm 1977 sain siihen ostettua korjaus-sarjan, mutta mulla on myöskin webrin kopio, mutta siihen en saanut tiivistesarjaa. Joo eli talliin lämmöt päälle ja vaihtamaan museokaasariin korjaus-sarja, Oisko kellään haluja ostaa tuo lasisilmä kaasari+ tiivistisarja hp 70e. Halvemmalla en myy koska näitä ei ole joka-nurkissa.
jarkka65

ViestiKirjoittaja monseur mosse » 08.02.2017 20:23

Mulla oli joskus pärekorillinen noita klasisilmä-kaasareita joukossa pari virranjakajaa + muuta Mossetillbehööriä. Isäukko heitti ne roskiin, kun luuli romuiksi!! :(
Arvatkaapa huviksenne vituttiko??? :twisted:
monseur mosse

ViestiKirjoittaja Mosse-Aksu » 13.02.2017 18:54

Minä ostin vuonna 1974 Mosse 430:n (eli 407:n pakettiversion). Silloiset vanhat automiehet antoivat vinkin kylmäkäynnistykseen. Toimenpide tehtiin jo edelliseltä reissulta tullessa. Autoa sammutettaessa painettiin kaasulla kierroksia ja muistaakseni vedettiin rikastin päälle jo tässä vaiheessa. Tällä tavalla kuulemma polttoainetta oli käynnistettäessä heti saatavilla. Itse käynnistys tapahtui normaalilla tavalla rikastin päällä. Toimin tämän ohjeen mukaisesti koko sen 17 vuoden ajan, kun Mosse oli käytössä. Pääsääntöisesti lähti käyntiin heti, kun startti vähän pyörähti. Ilmeisesti sytytys tapahtui heti ensimmäisestä tai viimeistään toisesta kipinästä. En sitten tiedä, oliko apua tuosta toimenpiteestä, vai oliko Mosse vaan niin hyvä käynnistymään. Talviajoa en juuri harrastanut, joten siitä ei ole kokemusta. Pitkän seisonnan jälkeen tämä ei tietenkään toimi, eikä silloin, jos on vuotoja. Tuli vaan mieleen tämä, kun luin viestiketjua.
Idästä nousee suuri valo.
Mosse-Aksu

ViestiKirjoittaja mahannus » 21.02.2017 10:19

Mosse-Aksu kirjoitti:Minä ostin vuonna 1974 Mosse 430:n (eli 407:n pakettiversion). Silloiset vanhat automiehet antoivat vinkin kylmäkäynnistykseen. Toimenpide tehtiin jo edelliseltä reissulta tullessa. Autoa sammutettaessa painettiin kaasulla kierroksia ja muistaakseni vedettiin rikastin päälle jo tässä vaiheessa. Tällä tavalla kuulemma polttoainetta oli käynnistettäessä heti saatavilla. Itse käynnistys tapahtui normaalilla tavalla rikastin päällä. Toimin tämän ohjeen mukaisesti koko sen 17 vuoden ajan, kun Mosse oli käytössä. Pääsääntöisesti lähti käyntiin heti, kun startti vähän pyörähti. Ilmeisesti sytytys tapahtui heti ensimmäisestä tai viimeistään toisesta kipinästä. En sitten tiedä, oliko apua tuosta toimenpiteestä, vai oliko Mosse vaan niin hyvä käynnistymään. Talviajoa en juuri harrastanut, joten siitä ei ole kokemusta. Pitkän seisonnan jälkeen tämä ei tietenkään toimi, eikä silloin, jos on vuotoja. Tuli vaan mieleen tämä, kun luin viestiketjua.

Mutta tätähän pitää ihan testata!
-Matti
mahannus

Paluu Remonttipalsta