Jarrujen päälle meneminen poistui putsaamalla tehostajasta kuvassa näkyvä osuus. Ilmeisesti päällinmäistä venttiiliä oli rasvattu vuosien varrella ja nyt tuo rasta oli kuivunut hyvin rakeiseksi ja tukki ilmakanavia. Koko systeemin toiminta ei auennut minulle, mutta eipä haittaa niin kauan kuin se toimii.
Kaasarin tulvimiseen tuli Konstalta lääkkeeksi tuon näköinen korjaussarja.
Selkeä näkyvä vika oli kaasarin kannentiivisteestä läheltä kiihdytyspumppua puuttuva pala, mutta en ainakaan heti keksi mitenkä tuo vaikuttaisi tulvimiseen.
Kaasarin neunaventtiilistä tai sen istukasta en keksinyt mitään vikaa, mutta sitten kun vertasin alkuperäistä neulaventtiiliä uuteen, huomasin uudessa olen jonkinlaisen muovi/kumitiivisteen. En ole moiseen törmännyt missään muussa kaasarissa, joten en alkuun meinannut uskoa moisen tiivisteen olemassa oloon. No, neulaventtiilin ja tiivisteen vaihdon jälkeen kaasarin tulvinta loppui.
Jarruvalot eivät toimineen ja se vika tuli jäljitettyä painekytkimeen. Myöhäisessä kuplavolkkarissa oli samalla kierteellä oleva kytkin, joten vika korjaantui sillä ja johtojen liittimien päivittämisellä latta-apikoiksi.
Moottorin öljypumpun juottamisen seurauksena öljymäärä oli ylämerkin ja noin litra piti öljyä laskea pois, jotta oltiin ylämerkillä.
Sitten olikin lopulta ohjelmassa moottorin lämpimäksi käyttäminen ja koeajo. Ei havaittuja vuotoja ja moottori käy ja vetää hyvin, joten suurimmat jännityksen aiheet alkavat olemaan ohitse. https://photos.google.com/share/AF1QipN ... E5MExuYm53
Yksi uusi ongelma tuli kuitenkin lopuksi todettua, ei lataa... Onko mossen lautausjärjestelmä kenellekkään tuttu? Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään? Latauksen säädin on sellainen iso musta purkki vasemman puoleisessa sisälokarissa.