Kyllähän vanhat veteraanit tietävät perän välitykset. Toiset haluavat pitää originaalina lavamossessa ja toiset haluavat säästää bensiiniä. Öljyt pois perästä tunkilla nostaen perää.
Jotta selitän tämän asian näin ei tarvitse tehdä niin. Mutta lavamosseissa on tiheä perämurikka. Sinne voi vaihtaa sedanin murikan ja rahaa säästyy.
Pähkinänkuoressa näin. Kardaani irti, vedetään vetoakseleita pois, sielltä löytyy neljä pulttia, älkää purkako jarruja pois koska vetoakseleissa on reikä.
Reijstä pultit irti, vedetään vetoakselia noin 40mm-50mm ulospäin peämurikan pultit irti ettei se tipahda rinnoille.
Siellä on vetoakseleissa sama booritus.
Sedanin perä paikoilleen ja tarkkana tiiviisteen kanssa, jos uusi rikkoituu saat sen itse tehtyä tiivistepaperista, ainakin itse tein ja ei vuotanut öljyä.
Pic-uppini kulki hyvin ja bensiiniä säästyi.
vetoakseleiden laitossa olisi hyvä olla kaksi, toinen pyörittää perän laipasta ja toinen tunnustelee ja työntää vetoakselit paikoilleen.
Minulla ei ainakaan vetoakselin stefat vuotanut, mutta voi varautua jarrujen purkuun jota en usko jollei itse niitä murjo. Mutta jos jarrukegät ovat huonot niin siinä samallahan tulee vaihdettua stefatkin.
Kardaanin laippa voi olla erillainen mutta sen saat ottamalla sen pic-upin perästä. Muista merkitä kardaanipulttien paikat.
Iltahan siinä menee mutta eihän kone huuda leipää. Nopeusmittari pitäisi näyttää oiken koska vaihdelaatikkoon ei kajota.
Että tämmöisiä neuvoja nuoremmille sukupolville. Jarkka.