Mikä syynä kun mossesta kyse osat vaihtuvat erillaisiin

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

Mikä syynä kun mossesta kyse osat vaihtuvat erillaisiin

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 29.07.2017 11:02

Esimerkiksi jarrut. huomasin tossa taannoin että neljää eri versiota on ainakin.. Miksi, eihän sitä voi tietää mitä osaa oikein ostaa kun noita versioita on noikin paljon, sama imusarjassa, kaasuttimissa, vesiletkuissa, termostaateissa, laturin hiilissä, kromikeuloissa jne jne. Itse pitäis nähdä mitä ostaa. Luulin tietäväni mossen puskurista puskuriin, mutta ei. Tutulla on pikapissa 77vm kaikki jarruilla rummut ja sylintereitä on erillaisia. mulla on sedani ja levyjarrut vaikka on sama vuosimalli.

Laittakaapa faktaa näistä asioista.
jarkka65
 
Viestit: 188
Liittynyt: 29.11.2005 22:40
Paikkakunta: anjalankoski

Re: Mikä syynä kun mossesta kyse osat vaihtuvat erillaisiin

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 31.07.2017 19:02

Asia selvä. En myy, en neuvo ja älkää kysytkö ja ette nyt olette omillanne.
Viimeksi muokannut jarkka65 päivämäärä 21.04.2018 18:17, muokattu yhteensä 1 kerran
jarkka65
 
Viestit: 188
Liittynyt: 29.11.2005 22:40
Paikkakunta: anjalankoski

Re: Mikä syynä kun mossesta kyse osat vaihtuvat erillaisiin

ViestiKirjoittaja idänihme » 02.08.2017 10:04

Vuosimalleittain on vaihtelua. Uraalinmossessa, siis IZh - autoissa on, kuten pikupissa, pn omanlaisiaan rakenteita. Rumpujarrut ovat yleisempiä uusimmissakin. Virosta tuodut ovat "sisämarkkinamalleja", jotka eroavat vientimalleista. Mallin mukaan on osia hankittava, että saa varmasti omaansa soveltuvan osan. Sähkökaavioitakin on ainakin seitsemää erilaista.
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia


Paluu Remonttipalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa